Sfatul specialistului in somn

Patru aspectele ale somnului productiv

Somnul este unul dintre lucrurile cele mai importante din viata de zi cu zi. De modul cum dormim depinde memoria, abilitatea de a invata, starea emotionala generala si sanatatea.
Prea mult sau prea putin somn poate avea efecte si influente negative nedorite pe termen lung, influentand direct atat viata personala cat si pe cea profesionala.
E usor a afirma ca e nevoie sa dormi indeajuns, insa nu intotdeauna este si usor de obtinut, mai ales ceea ce se numeste somnul productiv.

Asadar, pe scurt, iata cateva sfaturi pentru a obtine aceasta stare de somn:

1. Asculta-ti trupul
Stim cu totii si credem ca este de ajuns sa dormim 8 ore in fiecare noapte. Insa, conform cercetatorilor americani de la NSF (vezi articol in limba engleza: How Much Sleep Do We Really Need ? ) asa ceva nu este un adevar universal valabil.
Cantitatea de ore dormite depind de la individ la individ, sex si alti factori. Asadar, asculta-ti trupul si descopera ceea ce ti se potriveste.

2. Noptile nedormite fi recuperate
Dupa cum afirma cei de la Scientific American (vezi articol in limba engleza aici), este indeajuns sa mai adaugi cate o ora in plus, in fiecare noapte, pana cand organismul tau va recupera perioada de nesomn.

3. Perioade scurte de relaxare in timpul zilei
Stiu ca pentru unii dintre noi este imposibil, insa o perioada scurta de repaos (maxim 30 de minute), in timpul zilei are efecte miraculoase, mai ales in privinta imbunatatirii productivitatii.

4. Dormi dupa ce ai invatat ceva nou
Starea de somn va ajuta creierul sa proceseze si sa asimileze informatia noua (articole in limba engleza aici si aici)

Posted in saltele relaxa - blog